power

God morgon :)
Nu tycker jag att det är dags för en liten tips!
Träning är temat. Ja hur sätter man igång?
1.Motivation
2. Bra mat! ( Inga snacks osv)
3. Träna
1. Motivation. Hur får eller skaffar man motivation?
Om du vill gå ner i vikt men inte orkar tränar.. Bad!
Du kan skaffa motivation överallt!
ex. Slå vad om med en kompis eller syster, mamma eller vem du vill. Slå vad om att du klarar dig en månad utan godis och om du klarar det så kan hon/han bjuda dig på bio eller ge dig pengar. Slå också vad om att du går ut minst 3-4 ggr i veckan och tränar.
Andra sätt att skaffa motivation är att du tänker på ett plagg du har i garderoben eller som du har sett i någon butik och du gärna vill ha den. Men olyckligt viss passar den inte dig.Då kan du tänka så här " Nej! nu ska jag minsann börja träna för att få plats i dem där jeansen eller tröjan" Och när du har nått ditt mål och märker att du får plats i jeansen efter en måndad ungefär så KÖPER du dem :D så är alla glada!
Det finns många sätt att skaffa motivation!<3 :)
Och det här är mitt mest värdefulla tips till er! Ha alltid med er ipoden eller mobilen för att lyssna på musik medans ni tränar . Jag kan lova att musik gör mycket<3 JAG KAN ABSOLUT INTE TRÄNA UTAN MUSIK :o
2. Bra mat!
frukost: Havregryns gröt, bär /frukt, grovt bröd med pålägg ex. gurka,paprika,skinka, ost. Dricka innan frukosten drick en stor kopp kaffe eller vatten det sätter igång ämnesomsättningen. Till frukosten kan ni dricka juice UTAN SOCKER! ;)
OBS! frukosten är den viktigaste måltiden under dagen så ät mycket och nyttigt :)

Lunch: Mycket grönsaker, kött och så lite ris eller potatis. Du behöver proteiner,vitaminer och kolhydrater. Men ät kolhydrater med måtta. Jag brukar inte äta så mycket ris eller potatis. Min talrik består mest av grönsaker och kött. Dricka till lunchen mjölk eller vatten.
Mellanmål: Milkshake eller frukt.
Middag:Havregrynsgrött med mjölk eller frukt (man får absoslut inte tillägga socker i grötten!)
Och om ni nu äter "riktig" mat så kom ihåg att äta mycket grönsaker och kött (vit kött är nyttigast) och helst inte
ris eller potatis alls.
Många tror att middagen är lika viktig som frukosten och lunchen, Men icke! Middagen är nödvändig men man behöve inte äta lika mycket som man gjorde på lunchen. Middagen är helst till att du inte ska bli hungrig under natten. Men det är inte nödvändigt att äta en hel kosa. Havregrynsgrött är bra och nyttigt till magen. Den håller igång magen under natten.  Ämnesomsättningen jobbar inte lika bra på kvällen som på dagen. Därför är det risk att man går upp i vikt under natten medans man sover. Därför är det mycket viktigt att du äter lite men nyttigt innan du går och lägger dig. Jag brukar säga att efter 18.00 blir ingen mat alls för mig. Och jag bruka egentligen inte alls äta middag "riktigt" mat. Jag är aldrig hungrig på kvällen i alla fall efter "riktig" mat ^^
Ja nu har jag väl skrivit lite om träning kost osv. Jag kommer med del2 och då kommer jag att prata lite mer om träning och hur du kan göra för att bränna fett och FALSKA myter och träning och vikt ;)
Nu ska jag ut och springa+ power walka :)
Ps. Ursäkta om jag har stavfel eller om jag har glömt bort ett ord eller nått. men jag har lite brottom ut ;) jag kan rätta till det sen. Kram och ta hand om er<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0