Nu räker det

smal eller tjock? Vad spelar det för roll.så länge du mår bra!


(klicka på bilden om du vill gå vidare till Melissas krönika)

Jag läste en krönika som Melissa Overgaard skrev. Det handlar om "ideal kroppen som en människa bör ha"
On skriver om smala personer och henne själv. Hon skriver att smala personer är minst lika kränkta som tjocka. Bara för att man är normal smal så ska man inte bli kränkt och känna sig dålig för det. Och jag håller verkligen med henne. Det ska inte spela någon roll om man är tjock eller smal. Man får väl ändå själv bestämma hur van vill se ut. För andra kan det se fel eller äckligt ut,Men om du trivs somdu e så FINE! Men en sak är jag verkligen emot!! och det är hur media har proppat in massa med dumma tankar och "ideal bilder" i ungdomar. Alla (dem flesta) tror att det är normalt att se ut så här:


Bara för att det är gucci märket som gör reklam för deras produkter med ett skelett betyder det inte att man ska se ut så här! Herregud männikor öppna ögonen!!!!! det är inte normalt! dem här modellerna äter inte det är därför dem är så här smala. Inte för att dem är normal smala.
Att vara normal smal är helt okej att gå ner i vikt ät helt okej, Men så länge du inte ser ut så där som på bilden.
Så länge du vet att du äter bra även om du är smal och ska du mår bra. Men det det finns en skillnad på att vara normal smal och "tvinga sig ner till att vara ohälsosamt smal" Alla är olika byggda och har olika ämnesomsättningar det betyder att kroppen bryter ner maten på olika sätt det kan vara långsamt eller snabbt det beror helt på din egen organism. Du kan även förbättra din ämnesomsättnig genoma att träna osv. Men inte genom att sluta äta.

Så det jag vill komma fram till är att vara normal smal är okej! ni som är normal smala ska känna sig lika nöjda och glada som alla andra.

Om ni som vill se ut som hon på bilden OBS SLUTA MED DET PÅ EN GÅNG!  Det är inte hälsosamt okej. Vill ni ha tränings tips fråga mig. Men sluta inte äta.

( själv har jag kännt mig dålig pga min kropp, jag menar vad har inte haft dåliga tankar om sin kropp??) Men så tränar jag äter. Kanske inte lika mkt som förrut men jag äter och mår bra och jag kommer att fortsätta att träna osv men jag tänker inte bli så smal som på bilden. aldrig i livet! Och det är det jag vill är at ni andra ska hitta en balans mellan tjock och smal om ni nu vill gå ner i vikt.

Vill ni läsa det jag skrev till Mleissa ,så kan ni läsa här:klicka på bilden♥



ps. Förlåt om jag har stavfel men ibland tänker jag snabbare än vad jag skriver ;) och plus att jag är så upprörd av detta.^^
ialla fall så måste jag dra till gymmet snart. Jag måste hinna göra andra saker.
Ciao!♥

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Just nu har jag två tävling i min blogg, så det vore roligt om du skulle vilja vara med! :D

Vinn smink(Concealer & Eye Pencil) - http://mallemusic.blogg.se/2012/march/tavling-vinn-smink-concealer-eye-pencil.html

Veckans blogg - http://mallemusic.blogg.se/2012/april/veckans-blogg-vecka-14.html

2012-04-04 @ 12:16:08
URL: http://mallemusic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0